torsdag den 12. juli 2012

Som at sy sin egen hud
































Arbejdet med knappenåle føles som at stikke i sig selv. Stoffet til skjortens krop skal syes ind, og det kræver fingerbøl og masser af tålmodighed. En hel times arbejde med nål og ritråd, efterfølges af fem minutter på symaskinen. Men jo mere utålmodig jeg bliver, desto mere stikker jeg mig i fingeren. "Man må gøre sig umage," siger Peter Bonnén og arbejder videre med sit eget projekt. Jeg må videre, en nål af gangen.





I en sommertid, hvor tøjbutikkerne bugner med gode tilbud, oplever jeg en særlig glæde ved at modstå fristelsen og skabe noget selv. For hånden på hjertet, så har jeg ikke brug for mere tøj i skabene. Jeg har brug for at tanke op med kreativ energi og selvtillid. Det er det bedste middel imod stress eller kedsomhed. Og selvom dette nybegynderi går lidt for langsomt til mit temperament, er det fantastisk at se, hvordan skjorten tager form.



Jeg ved ikke, hvad det ligner - de her ryg- og forstykker bundet sammen med bære-stykkerne til skuldrene? Måske Batmans hemmelige lyserøde kjole? Lige nu er skjorten bare for ufærdig og mærkelig, så jeg kan ikke vente med at sætte de lysegrå ærmer og den lyseblå krave på. Jeg bliver nødt til at skrue ned for feriehyggen og op for disciplinen. Jeg kan ikke lade være!



  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar